کیفیت هوای مشهد در آستانه هشدار (۶ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در چهار ضلع میدان‌های فردوسی، استقلال و جهاد | اتخاذ تمهیدات ترافیکی لازم برای حضور نامزد‌ها در مشهد (۶ تیر ۱۴۰۳) شهردار مشهد: خرید ۴۷۹ اتوبوس و مینی‌بوس در دستور‌ کار است یک خیابان به وسعت غدیر | خیابان فدائیان اسلام مشهد در عید ولایت خاطره ساز شد + فیلم اطعام ۱۱ هزار نفر در بزرگ‌ترین سفره اطعام کشور در مشهد + فیلم فضا آرایی معابر منتهی به حرم مطهر و برگزاری جشنواره عید تا عید در منطقه ثامن مشهد کیفیت هوای مشهد امروز چگونه است؟ (۵ تیر ۱۴۰۳) + عکس سرویس‌دهی رایگان دوچرخه‌های اشتراکی بایدو در مشهد به مناسبت عید غدیر تشکیل دبیرخانه دائمی نشست شهرداران کشور‌های عضو بریکس در مشهد مقدس  اطعام ۱۱ هزار نفر در روز عید سعید غدیر خُم در بوستان ملت مشهد اعمال‌قانون ۲۳۳۴ خودروی حادثه‌ساز در مشهد | ۴۹ نفر در تصادفات مصدوم شدند (۴ تیر ۱۴۰۳) ترافیک سنگین در بولوار وکیل آباد، میدان استقلال و پیرامون حرم امام‌رضا (ع) (۴ تیر ۱۴۰۳) افتتاح برج پرچم در مشهد به‌مناسبت عید غدیرخم سرویس‌دهی مترو و اتوبوسرانی مشهد روز عیدغدیر (سه‌شنبه، ۵ تیر ۱۴۰۳) رایگان است نگاهی به تاریخچه برگزاری عید ولایت و موقوفه‌های مربوط به آن در مشهد| چراغ روشن وقف در جشن غدیر شهردار مشهد: تخریب دیوار‌های خطرساز شهر برای حفظ جان مردم امسال هر روز یک اتوبوس به اتوبوسرانی شهرداری مشهد اضافه می‌شود اعلام محدودیت‌های ترافیکی عید سعیدغدیرخم در مشهد دلجویی شهردار مشهدمقدس از نیروی حفاظت فیزیکی بوستان خورشید
سرخط خبرها

حمایت قاطع مدیریت‌شهری مشهد از توسعه فرهنگ قرآنی در شهر

  • کد خبر: ۹۹۸۲۲
  • ۰۲ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۶
حمایت قاطع مدیریت‌شهری مشهد از توسعه فرهنگ قرآنی در شهر
سیدعبدا... ارجائی در نشست با هیئت مدیره و جمعی از اعضای جامعه قاریان مشهد، افزود: معتقدم که جلسات قرآن خانگی بر تربیت اجتماعی بسیار تأثیرگذار است و بر این اساس به دنبال رونق دوباره این جلسات در نقاط مختلف شهر هستیم.

به گزارش شهرآرانیوز؛ از زمان آغازبه کار دوره جدید مدیریت شهری مشهد، حمایت از تشکل‌های فرهنگی و مذهبی جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌های شهرداری مشهد داشته است. در این راستا شهردار مشهد درباره حمایت از فعالیت‌های قرآنی، ضمن اشاره به تأثیرگذاری جلسات خانگی آموزش و تلاوت قرآن و مباحث استاد شاگردی، گفت: شهرداری با همه توان از گسترش این جلسات و توسعه فرهنگ قرآنی در شهر حمایت خواهد کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، سیدعبدا... ارجائی در نشست با هیئت مدیره و جمعی از اعضای جامعه قاریان مشهد، افزود: معتقدم که جلسات قرآن خانگی بر تربیت اجتماعی بسیار تأثیرگذار است و بر این اساس به دنبال رونق دوباره این جلسات در نقاط مختلف شهر هستیم.

وی با بیان اینکه آموزش سینه به سینه و محفلی قرآن باید ادامه دار باشد و تقویت شود، اظهار کرد: در این مسیر و رونق دوباره جلسات و محافل قرآن خانگی، جامعه قاریان مشهد می‌تواند بسیار تأثیر گذار باشد و ما نیز از این کار حمایت خواهیم کرد.

طرح و برنامه جدید ارائه شود

شهردار مشهد تصریح کرد: برای تحقق این هدف ظرف مدت یک ماه طرح و برنامه‌ای از سوی جامعه قاریان مشهد تدوین و به کمک سازمان فرهنگی واجتماعی شهرداری عملیاتی شود و در جلساتی که هرسه ماه تشکیل خواهد شد، میزان پیشرفت و اقدامات انجام شده به صورت محسوس و قابل سنجش بررسی شود.

ارجائی ضمن اشاره به اینکه در امور تربیتی و فرهنگی به ویژه در حوزه جوانان باید از مباحث قرآنی به عنوان محتوا بهره گرفت، تصریح کرد: معاونت و سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری با کمک جامعه قاریان قرآن مشهد در این راستا برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: در مسیر تحقق و گسترش فرهنگ قرآنی در شهر مشهد، فرهنگ سرای قرآن و عترت باید به صورت جدی فعال شود و جلسات آموزش قرآن به سبک استادشاگردی احیا شود تا در کنار علوم و فنون قرآنی مباحث تربیتی و اجتماعی نیز مورد توجه قرار گیرد.

طراحی برنامه برای مشهد قرآنی ۱۴۲۰

شهردار مشهد با بیان اینکه باید برنامه‌ای برای مشهد قرآنی ۱۴۲۰ طراحی و عملیاتی شود، افزود: جامعه قاریان مشهد و سازمان فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد برای تحقق این هدف به طور ویژه توجه کند.

ارجائی گفت: اکنون برای تبیین و گسترش فرهنگ قرآنی در مناطق مختلف شهر به سفیران قرآنی نیاز داریم. جامعه قاریان مشهد باید در این زمینه فعال شود و شهرداری نیز در این مسیر حمایت‌های لازم را انجام خواهد داد.

وی ادامه داد: شهرداری مشهد درمجموع از گسترش و توسعه فرهنگ قرآنی در شهر به ویژه احیای جلسات و محافل قرآنی خانگی، تمام قد حمایت می‌کند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->